PERSUITNODIGING: afstammeling van Thomas More bezoekt Leuven

Maandag 14 november 2016 om 14u

Sir Thomas More, een geboren en getogen Engelsman, was duidelijk een man van de wereld. En dat kan ook gezegd worden van zijn nageslacht. In de 19de eeuw zet de familie More voet aan wal op het vasteland en worden er huwelijksbanden gesmeed met de Belgische adellijke familie Terlinden. Op maandag 14 november 2016 komt een telg uit dit geslacht samen met een afvaardiging van de Koninklijke Vereniging van Belgische Bibliofielen op bezoek in Leuven. De stamboom gaat helemaal terug tot het jaar 1478, toen Thomas More het levenslicht zag.

Deze Belgische afstammeling van More brengt een bezoek aan de tentoonstelling ‘Utopia & More’ in Universiteitsbibliotheek en 'Op zoek naar Utopia' in M – Museum Leuven. Pierponts rechtstreekse bloedband met de familie More heeft hem altijd gefascineerd. Thomas More is bovendien letterlijk aanwezig in de universiteitsbibliotheek. Een relikwie met een stuk van de nekwervel - uit een Brugs nonnenklooster – is een van de topstukken in de tentoonstelling 'Utopia & More'.

Om 14u staat er een bezoek gepland aan de tentoonstelling in de Universiteitsbibliotheek en is er de mogelijkheid tot een interview met deze verre nazaat van Thomas More. U bent van harte uitgenodigd.

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen via [email protected] of 0468 32 78 60.

Hanna van Zutphen

Pers & Communicatie

Over '500 JAAR UTOPIA'

500 JAAR UTOPIA
24.09.2016 - 17.01.2017

In 2016 is het exact 500 jaar geleden dat Thomas More in Leuven zijn wereldberoemde boek Utopia publiceerde. Leuven viert deze verjaardag met het stadsfestival '500 Jaar Utopia'. Trekker is de kunsthistorische tentoonstelling 'Op zoek naar Utopia' in M - Museum Leuven.

'500 Jaar Utopia' is een initiatief van KU[N]ST Leuven vzw, het samenwerkingsverband van de stad Leuven en de KU Leuven.